Moro Daniele

Daniele Moro

>> English version

Linee di Ricerca

Analisi dei mercati e dei prezzi.
Politica agricola.

Docenza

Docente del corso di "Biometria", Laurea magistrale, Facoltà di Scienze Agrarie, Alimentari e Ambientali, Università Cattolica del S. Cuore, Piacenza.
Docente del corso di "Economics of Agricultural and Food Markets", Laurea magistrale, Facoltà di Scienze Agrarie, Alimentari e Ambientali, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.
Docente del corso di "Economia dei Mercati Agroalimentari”, Laurea magistrale inter-facoltà, Facoltà di Scienze Agrarie, Alimentari e Ambientali e Facoltà di Economia e Giurisprudenza, Università Cattolica del S. Cuore, Piacenza.
Docente del corso di "Quantitative Methods", Laurea magistrale, Facoltà di Agraria, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.
Docente del corso di "Modelli per il supporto alle decisioni", Master (II livello) SMEA, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.

1987 - Master of Arts in Economics (University of Guelph, Ontario, Canada).
1983 - Laurea in Scienze Agrarie (Università Cattolica del Sacro Cuore).

E-mail: daniele.moro@unicatt.it

>> Pagina web personale

>> Italiano

Research Interests

Market and price analysis.
Agricultural policies.

Lecturing

Lecturer in "Biometrics", degree course (2nd level), Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences, Università Cattolica del S. Cuore, Piacenza.
Lecturer in "Economics of Agricultural and Food Markets", degree course (2nd level), Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.
Lecturer in "Quantitative Methods", degree course (2nd level), Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.Laurea magistrale, Facoltà di Agraria, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.
Lecturer in "Economics of Agricultural and Food Markets", inter-faculty, degree course (2nd level), Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences and Faculty of Economics and Law, Università Cattolica del S. Cuore, Piacenza.
Lecturer in "Models for Decision Support", Master (2nd level) SMEA, Università Cattolica del S. Cuore, Cremona.

1987 - M.A. in Economics (University of Guelph, Ontario, Canada).
1983 - Degree in Agricultural Sciences (Università Cattolica del Sacro Cuore).

E-mail: daniele.moro@unicatt.it

Personal webpage