Fornari Edoardo

Edoardo Fornari

>> English version

Linee di Ricerca

Economia e gestione delle imprese commerciali
Marketing distributivo
Branding distributivo
Marketing dei prodotti agro-alimentari "tipici".

Docenza

Professore incaricato del corso di "Retail Branding & Image", Corso di Laurea Magistrale in "Trade Marketing & Strategie Commerciali", Facoltà di Economia, Università degli Studi di Parma.
Professore incaricato del corso di "International Marketing", Corso di Laurea Magistrale in "International Business and Development", Facoltà di Economia, Università degli Studi di Parma.
Docente presso i corsi di formazione post-graduate: "Master in Marketing Management", "Master Publitalia in Comunicazione e Marketing", "Master Executive UniEuro", "Master in Retail Management".

Formazione

2007: Dottorato di ricerca in "Economia e Finanza nel Governo delle Imprese" (XIX ciclo), Università degli Studi di Roma "La Sapienza".
2003: Laurea in "Economia e Marketing", Facoltà di Economia, Università degli Studi di Parma.

E-mail: edoardo.fornari@unipr.it

>> Pagina web personale

>> Italiano

Research Interests

Retail Management
Retailing Marketing
Retail Branding
Typical Food Product Marketing

Lecturing

Lecturer in "Retail Branding & Image", Master level degree in "Trade Marketing and Retail Strategies", Faculty of Economics, University of Parma.
Lecturer in "International Marketing", Master level degree in "International Business and Development", Faculty of Economics, University of Parma.
Lecturer in post-graduate courses of: "Master in Marketing Management", "Master Publitalia in Comunication and Marketing", "Master Executive UniEuro", "Master in Retail Management".

Education

2007: PhD in "Economics and Finance in Firms Management" (XIX cycle), University of Rome "La Sapienza".
2003: Degree in "Economics and Marketing", Faculty of Economics, University of Parma.

E-mail: edoardo.fornari@unipr.it

Personal webpage